Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Vloerenmagnaat

E-mail: contact@vloerenmagnaat.nl
Website: https://www.vloerenmagnaat.nl

Artikel 1 – Definities

  1. Vloerenmagnaat: Vloerenmagnaat, gevestigd te Hardenberg, KvK-nummer 88183343.
  2. Klant: degene met wie Vloerenmagnaat een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Vloerenmagnaat en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Vloerenmagnaat.
  2. Vloerenmagnaat en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Vloerenmagnaat en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Vloerenmagnaat zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Vloerenmagnaat en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 – Aanvaarding 

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Vloerenmagnaat de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 
  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Vloerenmagnaat slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 

Artikel 5 – Prijzen

  1. Vloerenmagnaat hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Vloerenmagnaat mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. Vloerenmagnaat en de Klant spreken voor een dienstverlening door Vloerenmagnaat een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 
  4. Vloerenmagnaat mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  5. Vloerenmagnaat moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  7. Vloerenmagnaat mag de prijzen jaarlijks aanpassen. 
  8. Vloerenmagnaat zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  9. Een consument mag de overeenkomst met Vloerenmagnaat ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging. 

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Vloerenmagnaat mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die Vloerenmagnaat hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Vloerenmagnaat aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  4. Vloerenmagnaat mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 – Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Vloerenmagnaat de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Vloerenmagnaat. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Vloerenmagnaat zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Vloerenmagnaat op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Vloerenmagnaat, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 – Recht van reclame 

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Vloerenmagnaat het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
  2. Vloerenmagnaat maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Vloerenmagnaat, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 
  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3. 

Artikel 9 – Herroepingsrecht 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  • het product is gebruikt
  • het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed en badkleding
  • de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd’s of cd’s
  • het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • het product een los tijdschrift of losse krant is
  • het een spoedreparatie betreft
  • het weddenschappen of loterijen betreft
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  • het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  2. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar contact@vloerenmagnaat.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Vloerenmagnaat, https://www.vloerenmagnaat.nl.
  3. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Vloerenmagnaat, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 10 – Vergoeding van bezorgkosten 

  1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Vloerenmagnaat heeft geretourneerd, dan zal Vloerenmagnaat eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Vloerenmagnaat voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Artikel 11 – Vergoeding retourkosten 

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor. 

Artikel 12 – Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 13 – Retentierecht 

  1. Vloerenmagnaat kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Vloerenmagnaat heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 
  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Vloerenmagnaat.
  3. Vloerenmagnaat is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 14 – Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Vloerenmagnaat te verrekenen met een vordering op Vloerenmagnaat.

Artikel 15 – Eigendomsvoorbehoud 

  1. Vloerenmagnaat blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Vloerenmagnaat met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd in lid 1 kan Vloerenmagnaat gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren. 
  4. Wanneer Vloerenmagnaat gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Vloerenmagnaat van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

Artikel 16 – Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Vloerenmagnaat, tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres. 
  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Vloerenmagnaat zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Vloerenmagnaat kan tegenwerpen.

Artikel 17 – Levertijd 

  1. De levertijden van Vloerenmagnaat zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan Vloerenmagnaat door Vloerenmagnaat schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.
  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Vloerenmagnaat later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Vloerenmagnaat niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Vloerenmagnaat iets anders hebben afgesproken. 

Artikel 18 – Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 19 – Transportkosten 

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Vloerenmagnaat schriftelijk iets anders hebben afgesproken. 

Artikel 20 – Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Vloerenmagnaat niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Vloerenmagnaat. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Vloerenmagnaat niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 21 – Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van Vloerenmagnaat die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van Vloerenmagnaat de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 22 – Bewaring 

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 23 – Montage en of installatie

  1. Hoewel Vloerenmagnaat zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

Artikel 24 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en Vloerenmagnaat een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Vloerenmagnaat enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. 
  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal. 
  3. De garantie geldt niet:
    – in het geval van normale slijtage
    – voor schade ontstaan door ongevallen
    – voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    – voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    – wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Vloerenmagnaat levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt. 

Artikel 25 – Ruilen 

  1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
  • ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
  • het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
  • het product is nog niet gebruikt
  1. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

Artikel 26 – Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Vloerenmagnaat voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Vloerenmagnaat mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. 
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Vloerenmagnaat op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Vloerenmagnaat tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 27 – Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Vloerenmagnaat.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Vloerenmagnaat de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Vloerenmagnaat redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 28 – Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Vloerenmagnaat tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Vloerenmagnaat geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 29 – Klachten

  1. De Klant moet een door Vloerenmagnaat geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Vloerenmagnaat daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Vloerenmagnaat hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Vloerenmagnaat hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Vloerenmagnaat.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Vloerenmagnaat andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 30 – Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Vloerenmagnaat.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Vloerenmagnaat ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 31 – Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Vloerenmagnaat een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 32 – Aansprakelijkheid Vloerenmagnaat

  1. Vloerenmagnaat is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Vloerenmagnaat aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Vloerenmagnaat is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Vloerenmagnaat aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 33 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Vloerenmagnaat vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 34 – Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Vloerenmagnaat toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Vloerenmagnaat nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Vloerenmagnaat in verzuim is. 
  3. Vloerenmagnaat mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Vloerenmagnaat kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 35 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Vloerenmagnaat door de Klant niet aan Vloerenmagnaat kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    – computer­virussen
    – stakingen
    – overheidsmaatregelen
    – vervoersproblemen
    – slechte weersomstandigheden
    – werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Vloerenmagnaat 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Vloerenmagnaat kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Vloerenmagnaat de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  5. Vloerenmagnaat hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Vloerenmagnaat hiervan voordeel heeft. 

Artikel 36 – Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Vloerenmagnaat de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 37 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Vloerenmagnaat mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Vloerenmagnaat altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Vloerenmagnaat zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 38 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Vloerenmagnaat aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Vloerenmagnaat. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 39 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Vloerenmagnaat bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 40 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Vloerenmagnaat is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Vloerenmagnaat is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Vloerenmagnaat, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 01 april 2024.